torsdag 19 juli 2012

After The Storm - Mumford & Sons

Ett par dagar har gått här i Auckland och de har varit fullspäckade med aktiviteter. Jag har äntligen lyckats lösa internetproblemet och sitter nu på min förorts tillhörande bibliotek. Annars snyltar jag wifi från universitetet och det fungerar bra det också. Idag har jag varit runt stan med 75 andra utbytesstudenter, gjort det traditionella Mt Eden och Fish & Chipslunchandet, träffat nya människor och planerat terminsaktiviteter som kitesurfing och vulkanutflyker. Jag är tyvärr en av de få som har kort helg, det vill säga jag har lektioner på fredagar och jag vill gärna behålla den kursen så nu väntar jag på svar från kursansvarig för att se om alla lektioner är obligatoriska för då kanske man kan ta någon långhelg här eller där för att resa runt i landet. Fungerar inte det så bokar jag nog om min hembiljett till det datumet då mitt visum går ut, vilket är 15 december.

I det stora hela har jag det bra. De första dagarna gick humöret lite upp och ner. Det är omvälvande att flytta till en ny stad, i ett nytt land, med ny kultur, nya människor och nytt skolsystem. För att inte tala om den nedrans trafiken som går åt fel håll!

Bilder kommer snart! Tills vidare, ha det gott!








1 kommentar:

  1. Vad kul att höra från dig! Jag är säker på att det kommer gå galant för dig over there. Se bara till att look right när du korsar gator :)

    Kram Linn

    SvaraRadera