fredag 13 juli 2012

Kinesisk hissmusik

Da har resan tagit sin fart. I skrivandets stund sitter jag pa Hong Kong Airport och loser korsord och ser ut over bergslandskapet som reser sig precis utanfor flygplatsen. Tjocka moln sveper sakta over bergstopparna och snart ar de helt tackta. Mitt flyg ar en timme forsenat, men det gor inget. Da kanske jag hinner arbeta upp en aptit och vaga ata nagot fran den asiatiska food courten. For ovrigt har jag haft en toppenresa so far. Igar hade jag fatt ett mail om eventuella andringar i mitt resschema. Stressad ringde jag till Resia och fragade vad det var for andring, eftersom allt sag likadant ut pa den nya biljetten som pa den gamla. Det visade sig att ekonomiklass var overbokad sa jag blev uppgraderad till buisiness class helt kostnadsfritt (!). Det innebar varm handuk, champagne, fritt val av mat, TV och sang. Jag slapp alltsa sittsova som ett fan och hanga med huvudet som en halshuggen kalkon. Det gjorde gott for sjalen.

Tills vi hors igen!

2 kommentarer:

  1. Åhhhh! Lilla sötnosen alldeles ensam i Hong Kong...Tur att du är en tuff tjej!Skickar ett vakande öga i alla fall! KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Haha kalkon, asg. men nice med uppgradering :)

    SvaraRadera