måndag 23 juli 2012

Pala - Friendly Fires

Så första skoldagen är avklarad och lämnade mig med blandade känslor och drastiska beslut. Första lektionen var Advertising & Promotion. En tre timmars lektion om annonsering och olika medium att annonsera via. Reklam helt enkelt. Det var spännande, föreläsaren var rolig och engagerad och jag lämnade lektionen med hopp om en bra termin. Sedan kom inspirationsdödaren! Lektionen i fotografi. Va!? Fotografi tänker ni, det som är så roligt att fota. Mja, hobbyfota kanske, men när man har en föreläsare utan engagemang eller vilja att ens vara där och som egentligen tycker att hon är för bra för att undervisa i fotografi, då blir man inte så peppad själv. Min inspiration dog! Så jag tog det drastiska beslutet att hoppa av kursen. Nej jag tänker inte ens ge det ett par föreläsningar till. Jag kände av hennes aura redan när jag klev in i klassrummet och den var iskall. Så jag har bytt till en kurs som heter Innovation & Entrepreneurship. Låter kanske inte lika roligt som fotografi, men jag är här i alldeles för kort tid och under den tiden vill jag att min inspiration ska leva.

Min vecka ser ut som så att jag har lektioner måndagar, onsdagar och fredagar. Ledig tisdagar och torsdagar. Men ingen vila för mig inte. Jag har en rapport på 10 sidor att skriva till och med 3:e augusti. Och det är efter första lektionen. Så nu blir det inget mer bloggande för den här gången utan jag dyker ner i skolböcker om konsumtionssamhället och reklam.

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Vad kul att få följa din blogg! Kan tänka mig att det är mycket såhär i början men det blir lättare med tiden. En sak i taget bara. :) Synd det där med fotokursen men du gjorde ett bra beslut. Ingen idé att slösa sin tid med sådana människor. I Örebro har vi börjat se solen att mer och mer. Men jag har dragit på mig något virus i halsen så jag sitter för det mesta inne och vilar mig.
    Lycka till med rapporten och ha det fint!
    Kramar

    SvaraRadera