söndag 19 augusti 2012

Oceans and Streams - The Black Keys

Denna vecka har varit en dalig vecka. Jag ar lite overvaldigad for tillfallet och mitt huvud bara snurrar, snurrar och snurrar. Jag trivs fortfarande superbra med mitt utbyte, men jag vet ibland inte vad jag haller pa med. Utbildningsmassigt det vill saga. Jag laser fyra kurser. Advertising and Promotion, Printmaking, Marketing Fundamentals och Innovation and Entrepreneurship. Den sistnamnda ar det konstigaste jag nagonsin last. Konstigare an kausala felslut och nodvandiga villkor. Jag vet inte vad jag haller pa med. Jag ar standigt efter med uppgifterna eftersom det tar 212 ar att forsta vad lararen menar. Forelasningarna ar inte forelasningar utan fragestunder eftersom det verkar som om ingen annan forstar den har kursen heller. Och de som gor det blir jag stressad av for jag fattar verkligen ingenting. Under en lektion lekte vi Dragons Den, men jag har fortfarande inte lart mig nagot om entreprenorsskap. Och nu nar Tongaresan narmar sig kommer jag att missa min gruppresentation i denna kurs. Jag har ett litet troll pa axeln som sager daligt daligt. Men Tonga ar verkligen en once in a lifetime-experience. Jag har lite ont i magen just nu, men det ordnar sig sakert. Forhoppningsvis? Kanske? Moraliskt stod? Nagon?

6 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Måste du läsa alla kurser först och främst? Kan du ta igen några poäng när du kommer tillbaka till Sverige? Det du gör nu är verkligen once in a lifetime. Vill du minnas den tiden som stressig och ångestfylld eller med glädje? Lev och njut av tiden där. Allt annat ordnar sig! Det är så spännande att läsa om dina äventyr! Du inspirerar!
    Försök prioritera det viktiga, överarbeta inte och ta vara på allt som du får uppleva!
    Stor kram och hoppas att det löser sig!

    SvaraRadera
  2. Jag tanker att jag lagger allt krut pa de tre andra kurserna som jag faktiskt tycker om och klarar jag inte den har kursen sa ar inte det katastrofalt, men det ar duktighetskomplexet som spokar. Pratade med min van fran Australien som gjorde ett utbyte i Orebro for 1,5 ar sedan. Han hade en van dar som blev underkand pa en kurs, men tog igen det nar han kom hem till Frankrike. Han behovde bara komplettera med en uppsats och skicka den till lararen och det var okej.

    Vad glad jag blev av att se din kommentar :) Gar det bra med jobbet i Stockholm? Och vad hander for dig i host?

    SvaraRadera
  3. Hej gumman
    Som sagt åk, åk, åk och sluta ha dåligt samvete.lyssna på dina kurskamrater som säger att du är en exemplarisk elev. nu vet jag
    att det ordnade sig med läraren så då behöver du inte tänka på det. Utan njut av din Tongatur och äntligen blir det lite värme för dig kram

    SvaraRadera
  4. lätt att du ska åka till tonga!

    SvaraRadera
  5. Andas, allt har en tendens att lösa sig tillslut. Inget är värt att gå in i väggen för. Åk till Tonga och njut. Missa lite av skolan, vad gör det om hundra år liksom :)

    SvaraRadera
  6. Ja, det löser sig. Lev och njut vännen min! Ja senast jag var i Stockholm var i måndags men det blev tyvärr bara en arbetsdag den här gången. Men fick reda på att jag har förlängt till första januari så jag är nöjd. Blir kanske mer tillfällen i höst tänker jag. Om en vecka börjar jag läsa MKVB och det ska bli kul att komma tillbaka.

    Du är saknad men det är så kul att följa din resa genom bloggen!
    Ha det fint gumman!
    Kramar
    /Helena

    SvaraRadera