lördag 25 augusti 2012

Tiger Mountain Peasant Song - Fleet Foxes

Dagar passerar och ibland hinner jag inte med att stanna upp och reflektera över vad det är jag upplever. Som igår när vi begav oss till Waitomo Caves för Black Water Rafting. Det var inte förrän efter som jag tänkte över upplevelsen och vad jag faktiskt utsatte mig för. På med våtdräkt och ner under marken för att flyta igenom ihåliga utrymmen med lysmaskdekorerade bergsväggar.


Det är en utanförkroppen-upplevelse!
Förra veckan tänjde jag på mina fysiska gränser och gick upp upp upp genom skog, och bäckar och lera när jag trekkade genom Waitekere Ranges. På tisdagen gick jag och två andra utbytesstudenter på Hot Yoga. Utan aning hade vi bokat in oss på Power Vinyasa. Ett 60 minuter långt styrkepass i ett rum uppvärmt till 36 grader. Det var ett vattenfall av svett, men jag tror att jag har hittat min grej.


Prioriteringarna är bra. Tycker jag. Jag gör det som känns rätt för tillfället. Som i fredags när jag verkligen behövde plugga, men tog en tur till Piha Beach istället för att njuta av solnedgång och surfande vänner. Resultatet av detta är att jag nu har 24 timmar på mig att skriva 3000 ord. Men jag är inte stressad. Jag har det så gött!

4 kommentarer:

  1. Finaste Denize, du förtjänar dina proriteringar även om dom får konsekvenser, varje minut, varje sekund! NJUT!

    SvaraRadera
  2. Åh det här låter helt underbart!! Jag är så himla glad för din skull. Fortsätt uppdatera så att jag kan drömma mig bort lite från min vardag med alla sjuklingar. Puss och kram! / Sofia

    SvaraRadera
  3. Btw, så fick jag göra det där testet innan publicering av inlägg typ 10 gånger för jag ser fan inte vad det är för bokstäver/siffror. Bara jag som tycker det är svårt...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej sofia jag använder namn/webbadress
      det är enkelt men jag håller med dig att koden som man ska slå in ser man inte ibland tokigt.
      jeanette/ D mamma

      Radera