tisdag 7 augusti 2012

Pace Is The Trick - Interpol

Tiden gar fort nar man har roligt och jag har snart varit har i en manad. Skolan tar upp mycket tid, samtidigt som helgerna ar fullpackade av aktivteter med andra utbytesstudenter och nyfunna vanner. Jag har traffat manniskor som jag vet att jag kommer ha livslang kontakt med och det kanns underbart. Nasta sommar ar uppbokad med resor till Tyskland, Sydamerika och Fillipinerna. An sa lange bara snack, men det ar kul att dromma lite tillsammans.

Helgen spenderades i illaluktande Rotorua. Som tur var slapp jag stanken da jag fortfarande lider av den har hemska forkylningen. Under dagarna gjorde vi smautflykter till fina utsiktsplatser och extremaventyrsparker. Pa Agroventures aventyrspark gjorde jag nagot som kallas for Swoop (http://www.agroventures.co.nz/Swoop). Himlans kul var det! Och inte lika angestfyllt som Canyon Swing i Queenstown, som jag gjorde forra gangen jag besokte Nya Zeeland. Pa fredagkvallen vankades det grillning och togafest. Grillning i Nya Zeeland ar inte samma sak som grillning hemma i Sverige, eller i resten av Europa, har vi europeer konstaterat. Har betyder det kott med en skiva vitt brod. Ingen sallad eller sas eller annat gott tillbehor. Sa for mig blev det kyckling med korv och hamburgerbiff. Togafesten var nagot av det roligaste jag gjort i festanda. Pa lordagen badade vi i varma kallor och pa sondagen akte vi Luge (http://www.skyline.co.nz/rotorua/ssr_luge/). Inte min kopp te, men nu har jag gjort det i alla fall.

Denna helg tar jag mig an min andra kitesurfing-lektion. Den har gangen med brada. Jag och Marion trotsar kylan och iklar oss dubbla vatdrakter for att hoppa i det nedrans kalla vattnet igen. Men skoj ska det bli. Annars ar det bara plugg, plugg och ater plugg som mina veckodagar bestar av. Bara for det har jag och Andreas (den andre svensken) infort fikapauser. Ett svenskt fenomen som ar helt okant for manga har.

Det glutenfria utbudet ar fantastiskt! Pastan bortraknat, men overallt har de glutenfria bakverk och smorgasalternativ. Sa jag kan njuta av kaffe med kaka precis som alla andra. Till och med Dominos Pizza har glutenfritt alternativ och nar jag fick veta det var det ren lycka!

Nu maste jag aterga till plugg. Ikvall har jag lektion i marknadsforing. Den kursen ar en av de bra, men pa mandagar har jag nog den mest flummiga kursen jag nagonsin last. Innovation och Entreprenorsskap. Infor den har kursen har jag varit tvungen att gora ett sa kallat Strength Quest, ett test dar du svarar pa fragor om dig sjalv och som sedan plockar ut fem styrkor som du besitter. Dessa var mina (pa engelska da): Input, Developer, Empathy, Intellection och Responsibility.

Nasta gang lagger jag upp lite bilder. Fran kitesurfingen och Rotorua.

2 kommentarer:

  1. Ändrar kommentarsinställningar och testar ifall det fungerar.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag var precis inne och kollade på äventyret Luge
    Såg jätteläskigt ut. Sitta i en pulka och köra nerför
    nej usch jag förstår att det inte var din kopp av te.

    SvaraRadera