onsdag 6 mars 2013

The Morning - The Weeknd

3 månader har gått sedan jag landade i kalla Sverige. 3 månader sen jag lämnade världens bästa Nya Zeeland för att fortsätta mitt liv i Sverige. Det har varit en ordentlig omställning med många förändringar att tampas med. Men jag mår bra, jag trivs. Förutom att det rycker i varenda muskel som vill ut ut ut i världen igen. Allt sedan jag kom hem har jag insett att jag inte värderar ordet hem. Hemma kommer alltid vara där min familj och mina vänner är, men ett personligt hem, fyra väggar, ägodelar, en nyckel till en dörr är inget jag eftersträvar just nu i mitt liv. Att rota sig, skapa en bas känns extremt främmande. Omständigheter gjorde att jag fick omvärdera det jag en gång kallat hem. Saker skulle packas och flyttas. Och när jag stod där och packade in glas och ljusstakar, böcker och filmer såg jag inget annat än grejer, prylar, pengar. Hur mycket pengar har jag inte lagt ner på saker som jag egentligen inte har någon nytta av? Jag blev extremt överväldigad och kände nästan ett tryck över bröstet. Vad är det jag har hållit på med? Jag bestämde mig där och då att jag skulle göra mig av med allt. Allt skulle bort! Allt ska bort!

3 månader har gått sedan jag landade i kalla Sverige och mycket tid har lagts ner åt att komma på vad det är jag vill göra med mitt liv. Planer har lagts upp, ambitioner, drömmar. Men ingenting som har dragit så mycket som denna dröm. Ingenting som har ryckt så mycket i musklerna som att resa, se världen. Jag mår bra, jag trivs. Men bäst mår jag när jag får prata om vad jag har sett och gjort i världen. Bäst mår jag när jag får planera nya äventyr. Och nu är det bestämt! 2014 är året då jag lever min dröm. 2013, det året då jag arbetar mot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar