fredag 8 mars 2013

You Hear Colours - CFCF

Igår gjorde jag en budget för hur jag ska kunna leva i Sverige det här året, med allt som har med studentliv, körkortstagande, återträffsresor och så vidare. Jag gjorde en budget för hur mycket pengar jag behöver för att sedan kunna resa iväg. Det ser mörkt ut. Men jag är inte den som ger upp. Jag har siktat min dröm och det målet ska jag nå.

Det är roligt det där med drömmar. Jag är vad många skulle kalla för "flakey". Lite överallt. Lite för många bollar i luften, för många drömmar, för många mål. Så har jag nog alltid varit. Att jag tar på mig för mycket, för att det är så mycket jag vill. Men när jag väl har hittat den där grejen som bara klickar, då är fokuset stenhårt.

Nu har jag bestämt mig. Jag ska sälja mitt liv för att starta ett annat. Jag vet inte hur, var och när. Men bort med grejerna ska jag. Igår gjorde jag fem "sälj". 300 kr klirr i kassan bara sådär. 300 kr är mat i en vecka eller uppehälle en natt. Jag har bytt prylar mot en dag av upplevelser. Fan vad bra det känns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar