lördag 6 april 2013

Cool Me Down - The Black Seeds

Tvångsbeteende. Det är vad det här kommer utvecklas till tror jag. Vad jag säljer och vad jag köper snurrar konstant i mitt huvud. Den här veckan har varit helt ok. Har sålt rätt mycket prylar (med tanke på att jag bara säljer via en kanal), men varit tvungen att köpa två nya saker. Två böcker. En som jag kanske inte behöver jättemycket, men som är kul att ha. Lonely Planets Trekking in Nepal. Den andra var kurslitteratur. Jag har inte köpt kurslitteratur på över ett år för jag har andra knep till lyckade studier. Tidigt till biblioteket för att ockupera refböckerna eller så hittar jag liknande litteratur som jag lånar hem. Det har funkat utmärkt för mig. Tills nu. Långa väntetider på låneböckerna och reffen som är spårlöst försvunnen gjorde att jag blev tvungen att klicka hem en bok för 504 kronor (!!!). Det sved något enormt, men jag tänker att det får gå ut nästa termin. Så låt mig presentera veckans in och ut-lista.

IN (2):
Lonely Planets Trekking in Nepal.
Samhällsvetenskapliga studier (kurslitteratur)

UT (6):
Salt och pepparkar i form av ugglor (gåva)
Stora drinkboken (Facebook)
4 glas + karaff (Facebook)
Glasbägare (gåva)
PS3-spel (Facebook)

Jag skulle egentligen ha 8 på ut, men när man säljer via sociala medier så finns risken för no shows. Som idag när jag vaknade extra tidigt för att cykla 8 km för ett byte innan jobbet. Snubben dök aldrig upp och jag blev smått förbannad. Men jag vände det till något positivt. Lite morgonträning är aldrig fel samtidigt som jag vet att dessa två saker som jag skulle sälja är det kö på och det ger mig chansen att höja priset på dem nu. Win! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar