fredag 26 april 2013

Crystal Castles - Wrath of God

Surfar runt på diverse bloggar och känner mig fri. Fri för att jag inte har samma habegär, samma köphysteri som många andra (framförallt) tjejer i min ålder. Mitt ägandebehov, min vilja att konsumera existerar inte längre. Jag satte köpstopp för mig själv förra veckan, dels för att jag inte hade några pengar och dels för att jag får en kick varje gång utlistan fylls på med nya grejer. Jag säger inte att det inte rycker i mig när jag går förbi skyltfönstren till de olika klädjättarna. Och nu när våren är runt hörnet också. Det är bara det att jag nu visualiserar mig en stoppskylt, går därifrån och mår bra av det. Ingen ånger eller önskan att köpa ytterligare ett par jeans eller en ny topp. Det kanske låter helt absurt, men det är så jag har fungerat förr. Jag ville ha nytt för att jag gillade förändringarna. Jag har bara insett att förändringen kan appliceras på all delar av mitt liv och inte bara det yttre för att jag ska trivas.

Säljandet av mina grejer går långsamt den här veckan. Kanske är det brist på aktivitet från min sida då jag har haft mycket i skolan. Kanske det är en period då folk inte vill köpa. Ska gå ner till Myrorna och lämna av lite kläder tänkte jag i alla fall.

Har skapat en spellista för alla inlägg. De är ju döpta efter låtar som är baserade på min sinnesstämning vid skrivandet av inlägget. Lyssna vettja! Det är en salig blandning.

Until I'm There


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar