lördag 1 september 2012

Wild - Beach House

Idag har jag varit i Auckland i 7 veckor! Sju veckor har bara rusat förbi och snart väntar en drömresa till Tonga. Längtar så innerligt efter turkost hav, vita sandstränder och värme! Fick ett litet smakprov av det när jag och ett dussin andra utbytesstudenter tog en weekend på Waiheke Island denna vecka.Waiheke är en ö 45 minuter från Auckland och är mest känd för sina många vingårdar. Ett par vinprovningar bokade vi in, men för det mesta tog vi det lugnt, grillade, promenerade strandsträckor, spelade Jenga och kollade på solnedgångar. Njöt av de första vårdagarna, för nu är det officiellt vår i Nya Zeeland och det känns verkligen. Solen värmer på ordentligt när den är framme och jag kan faktiskt sova utan yllesockor om nätterna. På onsdag har jag min första tenta i marknadsföring. Så denna vecka blir plugg, plugg för det här är verkligen en kurs som jag tycker är himlans rolig.

 Solnedgång på Waiheke.

 Frukostchill på vandrarhemmet.
  Tillbaks till plugg, plugg och åter plugg!

Kramar!

1 kommentar:

  1. Jag kräver ett nytt inlägg med en massa bilder och reseskildringar ifrån Tonga!

    SvaraRadera